Underbart.......

Har haft några riktigt underbara dagar på havet! Men några missöden blev det oxå....

Måndagen blev en tidig start och mötes av mamma på centralen 08.40, mat inhandlades, frukost i båten och sen iväg söder ut.... Jävlar vilka grunda öar, inget bra... Så det blev mycket letande och tillslut sket jag i att reagera när mamma och pappa började diskutera tilläggnings manövrar, slummrade av och till på däck... Hittade en mysig ö med go sandstrand där vi huserade tills jag var tvungen att åka hem... Slumrade till lite för mycke på mage andra dagen och brände vader, lår, rumpa och halva ryggen... Jättehärligt.... Så är så där lagom pionröd...

Några kranar i Gbg hamn...


Ser alltid ut som att man inte kommer under bron...


Översikt från magläge höger...


Mitt jävla höger öga som har krånglat av och till började krångla ännu mer i måndags men jag tänkte bara på sol och bad... *Idiot* Så när jag kom av i Gbg på onsdagen var det bara att sätta sig på bussen hem till Berg, vidare till Thn och optikern... Fick inga goa och lugnade besked där, utan istället många tårar av rädsla... Ögat mådde inte bra och mår fortfarande inte bra. Blev akuten nästa så skickades till Uddevalla av sjukvårdsupplysningen och en ungefärligtid hos ögonläkare... Har antingen bakterie eller virus i ögat och går nu på antibiotika droppar och en salva... *Snyft* Allt detta för en jävla lins skull... Så har förtillfället linsförbud minst 4 veckor... Åter besök hos läkaren på måndag och hoppas på bättre besked... Ögat känns lite bättre idag men jävlar vilken sveda och irritation när bedövningen i ögat släppte igår...  

Tillslut så får ja la lägga upp dessa kort som Sissi önska.. Men det finns bara från dagen efter... ;P Varmt med klibbiga och rinnande glassar... :D Men gott var det. 
 


 


Långt inlägg det här... Men nu ska ja allt vara färdig... Ska göra mig färdig för sängen strax... Imorn väntar Hällebäck! :D

(Mobilbloggandet sket sig redan från början förresten, blogg.se ville inte acceptera mitt nr, ska försöka igen om ett tag... )

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Men gud vilken äcklig händelse med ditt öga...=/ När det gäller mina ögon så väntar jag tills jag inte ser fören jag går till någon ögonläkare... Men de är nog llite för att jag är allergisk och har problem med linserna lite hej och hå, som jag inte bryr mig och tar de för lätt att mitt öga svullnar upp osv. Men nu gör du mig rädd...=/ Krya på dig! Kan du inte ta ett kort på hur du ser ut i ögat? Kram

2009-07-03 @ 00:23:59
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hahaha, den där bilden kunde du lika gärna låtit bli att lägga ut du... vad fan är det för fågelperspektiv, jag har ju fått ett gigantiskt huvud!? Och med tanke på att jag egentligen har ett väldigt litet huvud är det rätt starkt jobbat... :D



Tycker synd om dig och ditt öga btw, hoppas det blir bättre snart, aldrig kul med sån skit...

2009-07-03 @ 16:29:28
URL: http://xilona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0