Go söndag...

Fasen vilken härlig dag det har varit... Snozat ordentligt men va ändå uppe på benen vid 11 tiden om än dock lite vimmelkantig... Har åkt hem till Berg i vilket fall och vart ute vid Fiskebäckskil ett antal timmar... Var allt tillåtande väder för segling, lätt bris och solsken men beslutet blev nästa helg om de inte snöar... Lite tur var nog det, låg och götta mig i solen på bryggan och den lätta gungningen accepterade inte riktigt min kropp efter gårdagens bravader... Gissar att det hade blivit ganska kallt oxå...De här kortet är tagit på mig 23 juni och strax efter drog jag även på mig resten av seglingsstället... Bitande kallt och ångrade grovt att jag lämnade mössan hem den gången... Ska ju inte behövas mitt i sommaren... hrmp...



Blev lång promenad mot Grundsund, förbi de håriga Highland kossorna och de två obebodda torpen (50 meter från havet... Naturskyddat område dock och som med all säkert numera ingår i strandskyddet...*snyft*) Fick en liten chock hos kossorna, stod ovetande bara någon meter från foderringen och studerade dem... När jag gick förbi den öppna foderringen vände sig en kossa om och först då upptäckte jag att HAN först och främst stod I den öppna foder ringen och inte heller var fast spänd i näsan utan helt fri... hrmp... Lite nervöst där ett tag och letade febrilt flyktväg i fall det fanns irritation... Kunde ha klappat han på rumpan utan att ta ett steg närmare eller ens behöva sträcka på mig... Men de är dock så söta och ser så oskyldiga ut men jävlar vilka horn... Inget man vill komma emellan...

Ska ta sista koppen te för kvällen nu och ringa mamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0