Härligt, härligt... :)

Fick mig en go och lugn stund för mig själv hemma i Berg... Solat på altanen och när solen begav sig bakom huset så bakades det banankaka... Kort därefter kom mamma, pappa, Staffan och Lena hem... Med sig hade de helt ny fångad makrill... Så har frosat i grillad makrill... :D

Hihi jag lyckades få bort en troligen envis fläck från min klänning som jag köpte på Myrorna för 85 spänn i fredags... Korallfärgad ballongklänning från Sunshine (MQ), inte illa... :D Ibland kan man göra kap när man har riktigt tråkigt och går in i affärer bara för att fördriva tiden...

Har även köpt en topp och en klänning från Bubbleroom så får se hur de passar... :) Även om jag annars är väldigt kritisk mot postorder...

Sommar! :D

Nu är skolan slut för den här gången... Har inte riktigt fattat att ett år har gått så fort... Var ju inte längesen man satt helt ovetande vad som skulle ske under sommaren... Och så sitter jag den här gången oxå... Inga planer och de är så gött! Jag måste upp till Stockholm väldigt snart och hälsa på Emelie och Joakim! Samtidigt så skall det spenderas mycket tid i solen och vid havet! Men än är inget planerat...

Jobba vill man ju oxå göra så har is i magen och väntar ut den nya rektorn just nu. Annars så finns det så att det blir över hemma vid på huset men de är inte lika kul... Väldigt bra anpassningstider dock... Med andra ord, skiner solen så vill inte pappa heller jobb eftersom båten hägrar och då blir jag ledig... :)

Nu ska jag ta mitt pic och pack och åka hem hem en sväng... Ska va fint väder tills på tisdag så då skall jag passa på att njuta av solen! Har gott om tid tills bussen går så skall verkligen slö gå ner till resecentrum... Ovanligt för mig... :)

Ambitioner...

Knaprar sockeräter och funderar på opponeringsfrågor... Inte så lockande att plugga så här inför sista dagen för terminen men har just nu inget annat som hägrar heller... Kom mig iväg till gymmet men fy fan va tungt det var... Mitt högerknä har inte tyckt om uppehållet av vikter heller, även om det var välbehövligt för låta bristningen läka... Så blir till att traska sig dit troligen varje dag för att bygga upp knät och kanske köra varannan dag med hela kroppen... Sandhemsspåret skall tas i mer aktivt bruk oxå är det tänkt... Jaja ambitioner vi får se hur långt de kommer...

Fort igen...

Nu har tiden gått så där fort igen.... Onsdag kväll redan... Multimedia uppgiften är klar och även examinationen... Har inte varit någon direkt stress... Så har till och med jobbat två dagar på ett av mina favorit ställen, jättehärligt och kul! Mysiga barn och personal! :D Stor trivs och känner mig hemma!

Nu skall jag inta soffan och götta mig lite... Sen sängen så jag får en bra morgon och multimediaredovisning....  Hehe imorn då skall det även tas nya krafter för att gå till gymmet med Jenny kl 13, för nu går det inte längre att skylla på att tiden inte finns... :D

Inte alltid som man tänker sig...

Vilken kväll det blev igår... Gav mig hemåt till Berg för att följa med och segla... Spöregn, blåst men med ambitioner om gott väder på lördagen... Motorgång ut till Gåsö och där började en kamp mot vädrets makter... Alla hinder med öar och grund gick bra tills vi skulle lägga till... De viktigaste var att få en tamp i land så att båten låg relativt still... Dock väl framme vid en pollare tappade jag tampen och kort där efter hade jag 7 ton båt + vinden i 10 cm tamp...  Skrapad nagel så att den halverade sin längd och en rejält tillkämd tumme... Mamma kom snabbt av båten och lyckades rädda tampen till tredje pollaren,  båten snuddade berget och det knakade ordentligt i tampen av allt tryck... Ruggiga sekunder med tankar på båten, närliggande grund som skulle skadat båten svårt, mammas högerhand som inte får skadas pga operation på måndag så tårarna brände i ögonen och jag var rejält skärrad... Länge kämpade vi med fler tampar, ordentlig motorgång och när vi börjar få till det inser vi att båten inte rör sig framåt för att vi står på grund... Bara att inse att vi får gå in i hamn och att vi inte klarar av att kämpa emot vädret... Åter i Fiskebäckskil blev det rödvin med tilltugg och sen krypa ner i kojen, ganska utmattade... Vi fick en väldigt go och solig dag på Gullholmen istället så ambitionen om gott väder höll i sig även om det blev på "fel" ö... :)

Gemenskap & utanförskap...

Sitter och letar referenser i Gemenskap och Utanförskap... Bara titeln säger mycket och vidare i texten kommer exempel på exempel om mobbning... Tänker tillbaka på mellanstadiet och hur elaka en del tjejer var mot en annan, ny i klassen, annan uppväxt, hygienproblem eller vad visste de om hennes hygienen. De hade aldrig varit hemma hos henne, de kände inte henne så varför var de så elaka... Det enda var att hon luktade mycket rök men skulle hon utefrysas för att hennes pappa och styvmamma rökte... Ne nu är jag arg... Och så läser man hur lätt författaren har sett exakt samma mönster, varför såg inte våra lärare detta? Eller gjorde de det och vågade inte göra något... Jag har sprungit på samma tjej i stan ibland, hejat och fått ett tyst hej och en kort ögonkontakt...  Det syns en rädsla och den har suttit i länge och då var inte jag en av plågoandarna. Man glömmer aldrig...

Hmm ja ja nu har jag fått skriva av mig irritationen och skall fortsätta med mitt letande... Snart helg... :)

Rullar på...

Sitter nere på Hv och har verkligen kommit igång... :D Ser faktiskt så jävla bra ut att jag kan bli klar redan idag med texten och att den blir helt klar imorn med alla referenser... Kommer inte åt biblioteket här nere idag... Känns väldigt lättade att det flytter iaf... Tar ju sin tid med mina skrivproblem så skall glömma texten i helgen och ta tag i den med nya ögon på måndag och sedan text och språk centrum på tisdag så att den skall ha så lite små fel som möjligt... :D Jobb, jobb, jobb... Multimediaexamination på torsdag och enskilda examinationen på fredag sedan är det bara komplettering 1 juni och sen ledigt! Men de är ju en vecka kvar... hmm.... Matdags nu...

Antingen eller, eller båda två... hmm...

Sitter och skriver för fullt på examinationen... Går relativt bra men fan vad rastlös jag blir... Skulle gärna vilja bo i en större lägenhet under den perioden man skriver sådana här arbeten... Inte mycket att röra sig på och at ge sig ut och gå skulle bara bli stressande... Nje illa illa... Går och norpar godis ur kylen oxå... hmm... Men de kanske är bättre de än de röksug jag har... Bara feströka är kravet men jag vet så väl hur stressen bara rinner av mig och det är så lättande... Tåls att övervägas på... Godiset går att träna bort men lungorna förblir som man handskas med dem...

Kinkig...

Nu har vänstra övra visdomstanden börjat visa sin elaka sida igen... Var nog ett år sen sist men just nu så sträcker det och drar så fort jag öppnar munnen de minsta lilla. Har till och med ont ner i vänster halsmandel och vänster örat på grund av den jävla tanden!  *guurr*
Så sen promenaden med Johanna och Hanna har jag suttit inlindad i min lila filt, drukit cola, käkat små godis och tyckt synd om mig själv... Ganska kinkig så nu skall jag försiktigt borsta tänderna och sen blir de Änglar och Demoner! Fick låna den av Jenny! + Cirkelns Mitt och Gåtornas Palats också av Brown. Så nu är iaf en del av sommarens läsning räddad... :D

Trötter...

Ganska go helg... Ägnade helgen i Smögen, lite drag hade de allt hunnit att bli på bryggan.. Mycket vin blev de under em och kväll, till slut så traskade vi bort till Sea Lodge, åt och drack gott ännu mer... Så vägen tillbaka till båten kändes lång men med mycket skratt... Ålders span 22-61 men kul hade vi... Var la halv kul att ligga på magen och bädda akterkojen, trångt, varmt och djävligt så de var väldigt skönt att krypa ner! Sov som en stock och har sedan halv slummrat hela dagen i sittbrunn... Hjärnarna har inte riktigt vaknar till liv och många idiotiska kommentarer har de blivit. Där man inte tänkt förrän meningen sagts, fiffel med busskort, icke bifogade filer osv... Snurrsnurra verkligen... Busskortet är la de mest idiotiska... Diskuterade med mamma om 100-kort eller områdeskort, kostnader osv. Bestämde mig för områdeskort, kliver in på pressbrån, köper 100-kort, kliver på bussen och stämplar, sätter mig och stoppar ner kortet i plånboken. Förstå då inser jag att jag inte alls skulle ha ett 100-kort... Mamma ringde sen och fråga om jag satt på bussen och det kändes verkligen som att jag bar huvudet under armen när jag berättade mitt fifflande....

Så nu skall jag ta mig till sängen och hoppas att morgondagen inte bli lika virrig.... Första dagen i skolan på läänge, ska bli skönt och kul! :D Natti natti på er...

Myshelg...

Hihi imorn och på söndag blir de segling med Aries II! Vi ska upp till Smögen och möta upp Fanny (Fantasi 52:a) och därmed Staffan och Lena och katterna... Ska bli skönt att komma hemmifrån och få lite kärlek av mamma och pappa efter den här dagen...

Borta med vinden...

Hmmm... Röjer i badrummet... Kan ju säga att de är illa att man har så mycke receptbelagda salvor, krämer, tabletter osv när man inte riktigt har koll på vad det är för något... Så sitter och märker upp dem, kollar på nätet vad de kan vara för något... Gillar inte när läkare skriver "Efter avtal"... Vad då för avtal... ?!? Bort blåst... Hehe visserligen står de så på salvorna jag har så de är la inte så farligt... Hade varit värre om man hade viktiga tabletter...

Pust och irritaton...

Gahh hmmrp mummel typ... Plugg plugg plugg och så kör man fast för att den text man behöver ligger på kontorsdatorn hemma i Berg, evig lycka... Pappa jobbar och mamma är på väg ner till Salgrenska. Så sitter här helt plötsligt klar med första seminariuppg. av tre och med den sista seminariuppg. som jag vill vänta med för att jag tycker den är så jävla tråkig... Tvättar gör jag och för att slippa plugga så kan jag ju tvätta fönstren... roligt roligt....... Pigg som fan så ingen idé att krypa i säng mellan tvättomgångarna heller.... hmm bra väder är det iaf... Får la leva på de och ta en lång frukost... :)

Nu var de slut...

Jag vet fortfarande inte vart 4 veckor försvann men borta är de och Vfu:n är över för den här perioden... KU-dag på förskolan imorn och rektor ville ha 200 spänn för mat om jag skulle med... Lite mycke för en student... Så får en "skön" dag hemma att hinna med saker som inte har hunnits med... Tvätta kläder, putsa fönster, röja i badruummet, garderoberna, byrån och framför allt så skall jag ner till Hv och tvinga mig att skriva klart de tre seminarium uppgifterna... Så gissar att städning och röjning blir i kväll, tvätt imorn morgon och sen Hv tills de är klart! Men vi får se, finns nog annat som lockar mer och helt nödvändligt är de inte... Underlättar bara när man letar efter saker... ;P

Rom...

Är det någon i min närhet som äger Änglar och Demoner av Brown? Har ju inte kunnat gå miste om trailen som rullar konstant om dess biopremiär... Utspelar sig i min absoluta favorit stad, Rom!! Det är först och främst mer spännande att läsa en tjock bok om all mystik och sedan för de andra så kommer det med all säkerhet handla mycket om de kända platserna man har besökt! Saknar Rom och vill tillbaka! Man rör sig lätt i den, som en små stad, men ändå är den enormt stor!! *Älskar*

Forum Romanum

St Peters kyrkan

Utsikt över Peters Platsen från St Peters kyrkans kupol

Pantheon (Bakgrunden...)

Fontana di Trevi

Sixtinska Kapellet

Min absoluta favorit, Colusseum!

Helgen som gott...

Blev lite omplanering i helgen som man visserligen var lite förberedd på... Blev ingen segling eller hingstutsläpp... Ingen av oss kände för att segla i snålblåst, med bara blöta händer och få upp segel och grejer... Kallt kallt kallt, oavsett hur mycket segelstället skall tåla i kyla så fryser man om händerna. Och då hjälper det inte ens psykiskt att  stället skall klara ett antal minus....

Men men blev en sväng på Orust med mamma och pappa... Blev ganska tråkigt på morgonen när man var as pigg 09 och alla sov, plugga var det enda som gjordes... och när de andra kom upp så var man snabb på att få igång folket att åka hemmifrån en stund... Mollesund, Havstenssund, Ellös, Malö, Flatö, Ängö och sen Bokenäs igen... Kanske inte de mest exklusiva men me... ;P

Lite små söta blommor är och där blev det...

Och efter det får det bli lite tragiska skämt från bohusläns envetna schartuaner som hade ett av sina starka fästen i Mollösund och kanske fortfarande har... Vete fan iaf... Så tänk på döden... Hrrmm hahaha...

Har pluggat som en tok, gjort massageplanering, värderingsövningsplanering hela dagen så nu ska det bli skönt att slappa... En kort stund i soffan och sen bli sängen.... Sista Vfu veckan har sin start kl 08 imorn... :) Natti på er...

På gång...

Nu drar helvetet igång... Har haft några relativ lugna veckor men från och med idag är det långt i från lugnt... Jag har börjat skriva på examinationen idag. Kommer nu ha 100 % Vfu en vecka till och minst 100 % krut på exminationsrapporten och där i mellan skall planeringsaktiviteter skrivas, utföras (hälften) och utvärderas... Ojoj, men har man klarat det förut så klarar man de la nu men det känns segt... 3 veckor kvar tills ledighet...

En av favoritlåtarna av Sabaton som dundrar för fullt just nu... Ger energi!!

Kort vecka...

Ahahopp... Redan torsdag kväll... Var fan tog den här veckan vägen? De är ju för fan helg från och med kl 14 imorn...

Å andra sidan så sov jag mig igenom både måndag och tisdag och kunde först kravla mig iväg till Vfu på onsdag och där klaffa mycke! Spontant blev det en början på värderingsövningar och avslutning med Imse vimse spindel i massagesång variant... Massage var något som uppskattades stort och planeringen är att det skall genomföras en hel aktivitet med det på måndag... och imorn blir det förhoppningsvis stafflimålningutomhus... Så det rullar verkligen på bra nu, de är la lite de som gör att allt bara flyter... Även om det känns som att mina hjärna flyter i snor... Har klämt i mig två apelsiner men citrussuget är kvar och kan tacka Sissis blogg och Sandras tips till Sissi.. För jag vill oxå har något förbannat surt att dricka, tydligen skall Brämhults ha citronjuice... :D

Fick träffat en del av tjejerna från skolan igår, blev fika på Slusscafét, kallt blåste det men de var väldigt skönt att tjöta skit! :)

Nu ska jag strax traska ner till Jätten och köpa juice...

Hihii imorn blir det segling och troligen Bassholmen som mål... För på lördag är det Hingstutsläpp där... Så sova i båten första gången för säsongen är härligt och ro givande!!!

Ursch...

Oj oj vilken helg det blev... Har göttat mig för fullt i solen, färg har man allt fått men som vanligt är de la bara en själv som märker någon skillnad... ;) Blev en del plugg oxå förstås, inte lika kul men kanske inte blir lika stressigt när skolan går mot sitt slut... Har la inte gjort så mycket som det var tänkt men har inte samma stress även om det var lite frustrerande... Blev spontan vin åtgång i lördags, en aning mycket, så illa att det höll i sig rejält hela kvällen... Söndagen blev en totalt utslagen dag och med otroligt dålig planering. Fick stanna en stund på Överby för att jag kände att det inte var helt okej att köra bil... Hitta en topp på Gina... :D Och efter ett tag vågade jag mig vidare till Uddevalla för att hälsa på Elisabeth i nya lyan. Hon har en helt fantastisk utsikt över Gullmarn!! :D

Sen begav det sig ner mot Landvetter... Dock var planet 3 timmar försenat så jag åkte hemmifrån 21 (då planet egentligen skulle landat för 30 minuter sen) och var åter i Trollhättan 00.30... Förkylningen hade även brutit ut och det ända jag tänkte på längs E6:an var sängen... Blev ingen Vfu i och med att jag var så jävla dålig i natt och sen i morse så sprängde det i bihålorna och jag klev inte ur sängen förren 11.30... Mår la lite bättre nu och har sagt till Luv att jag kommer imorn, hoppas jag klarar det bara... Tiden börjar rinna iväg lite...

Ledig!!!

Är hemma i Berg igen... Har haft en underbar dag och göttat mig i solen ordentligt! Shoppat ny bikini oxå men blir mer shopping på söndag... Jag och brorsan skall till Freeport innan vi hämtar mamma och pappa... De kommer ganska sent till Landvetter så antar att det blir en sväng in på Ikea i Kållered oxå... Har sett ett asfint tyg som skulle passa jättefint i min sovalkov, orkar nog inte syn nya gardiner men sätta upp en spännram funkar utmärkt...
Nu börjar det snart bli dags att krypa i säng, as trött efter den här veckan... Första sovmorgonen utan klocka på två veckor...! :D