Gemenskap & utanförskap...

Sitter och letar referenser i Gemenskap och Utanförskap... Bara titeln säger mycket och vidare i texten kommer exempel på exempel om mobbning... Tänker tillbaka på mellanstadiet och hur elaka en del tjejer var mot en annan, ny i klassen, annan uppväxt, hygienproblem eller vad visste de om hennes hygienen. De hade aldrig varit hemma hos henne, de kände inte henne så varför var de så elaka... Det enda var att hon luktade mycket rök men skulle hon utefrysas för att hennes pappa och styvmamma rökte... Ne nu är jag arg... Och så läser man hur lätt författaren har sett exakt samma mönster, varför såg inte våra lärare detta? Eller gjorde de det och vågade inte göra något... Jag har sprungit på samma tjej i stan ibland, hejat och fått ett tyst hej och en kort ögonkontakt...  Det syns en rädsla och den har suttit i länge och då var inte jag en av plågoandarna. Man glömmer aldrig...

Hmm ja ja nu har jag fått skriva av mig irritationen och skall fortsätta med mitt letande... Snart helg... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0