Inte alltid som man tänker sig...

Vilken kväll det blev igår... Gav mig hemåt till Berg för att följa med och segla... Spöregn, blåst men med ambitioner om gott väder på lördagen... Motorgång ut till Gåsö och där började en kamp mot vädrets makter... Alla hinder med öar och grund gick bra tills vi skulle lägga till... De viktigaste var att få en tamp i land så att båten låg relativt still... Dock väl framme vid en pollare tappade jag tampen och kort där efter hade jag 7 ton båt + vinden i 10 cm tamp...  Skrapad nagel så att den halverade sin längd och en rejält tillkämd tumme... Mamma kom snabbt av båten och lyckades rädda tampen till tredje pollaren,  båten snuddade berget och det knakade ordentligt i tampen av allt tryck... Ruggiga sekunder med tankar på båten, närliggande grund som skulle skadat båten svårt, mammas högerhand som inte får skadas pga operation på måndag så tårarna brände i ögonen och jag var rejält skärrad... Länge kämpade vi med fler tampar, ordentlig motorgång och när vi börjar få till det inser vi att båten inte rör sig framåt för att vi står på grund... Bara att inse att vi får gå in i hamn och att vi inte klarar av att kämpa emot vädret... Åter i Fiskebäckskil blev det rödvin med tilltugg och sen krypa ner i kojen, ganska utmattade... Vi fick en väldigt go och solig dag på Gullholmen istället så ambitionen om gott väder höll i sig även om det blev på "fel" ö... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0