Ojoj...

Idag har de varit en skum dag... Började redan i går natt, svårt att sova men kan hängt på de kommande jobbet idag. Att det var 'öppningstiden' 06.30, fast egentligen så är det redan personal på den avdelningen ändå... Fanns också en känsla av ensamhetnär jag skulle sova... Var många månader sen sist den känslan kom smygande på natten... Så vill inte gå och lägga mig just nu...

Iaf så flöt jobbet galant, blev en härlig dag som gav mer tider imorn osv.

Skolan gjorde sig påmind, att jag kanske inte har fullt ut har tid till att jobba just nu men det är så mycke roligare än att plugga! :) De börjar märkas på kontot nu, alla räkningar är betalda och min buffert flyter stadigt... ;) Är la också en av de få glädjeämnene idag!

Något annat som verkligen sket sig är mitt knä... :( Svek totalt... Så får fortsätta med gym, skivstång och core där 'sidoövningarna' är lite lugnare... Kanske något jympa pass ibland men just nu känns de rejält... :( Varmt och dunkar... Önskar just nu att jag istället kunde få vara hjulbent än x-bent... Tänkt så mycket lättare det är att sträva att få ihop knäna om man är hjulbent än att få isär dem om man är x-bent... Testa så får ni se... Hatar de och det känns jävligt skumt att försöka spänna ut knäna i en position där de troligen aldrig varit... Går inte att slögå direkt...

Dock var träningen i rätt tid idag, 16.30 istället för 19.15, hade aldrig orkat att hålla mig ifrån sängen fram till 19, hade inte kommit mig iväg på någon träning alls då... 

Eftersom jag inte är allt för sugen på att lägga mig så har jag fixat och donat i köket, rengjort båda 'vattenlåsen' i diskhon och slasken... Riktigt sunkigt och kan ha och göra med den specialla doften som infunnit sig den sista tiden... Som vanligt när det gäller min lägenhet så är jag säker på att det aldrig har rengjorts där från alla andra hyresgäster... Lagom mysigt kan jag ju säga...

Pillat med min svagt lysande cykellampa oxå, försök byta diod men den var lödd och när jag klippt av och fixat så lös den starkt men bara om man höll den snet... ;P Så fram med superlim men blev bara väldigt kladdigt och en tunn hinna lim på fingrarna... Hoppas nagellacksremover hjälper sen... Fan allt för att inte komma i säng... Har tvätt att vika oxå... Så kan sysselsätta mig länge för att slippa men är egentligen astrött! Klockan ringde 04.45 och har inte vart i säng sen dess...

Ska ge mig an köksbordet nu och få i mig en kopp te samtidigt... Imorn är det skola på fm och jobb på em, sen bär de av hem till pappa och Anton tills onsdag em... Anton har förresten tagit sig i kragen och gjort en seriös jobbansökning som han verkligen vill ha! Håller tummarna att det går vägen! :D

Natti natti på er... ;P



Kommentarer
Postat av: CaTTis

Ett tips när det gäller knät. Om de svullnar upp och är varmt. Försök varva med "kallt... varmt" Lägg en handduk eller nått i frysen och sen värm en handduk.. elelr om du har någon vetekudde?! Blir de jättejobbigt någon gång, kan du få låna mitt "is knäskydd"! =) Som jag hade efter första operationen, för att ta bort smärta och svullnad! =) kram

2009-09-29 @ 22:08:52
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0