Antingen eller...

Går man och lägger sig skit förbannad så vaknar man skit förbannad... å när man var förbannad på en cykelhjälm blir det skrattretande... Speciellt när man har sagt: KAN SJÄLV!!!!!!! Planerade nämligen igår kväll att jag skulle cykla in till jobbet idag, 2 mil en väg. Test cyklade nämligen skogsvägen mellan oss och Rotvik igår och hittade fram. MEN insåg att hjäm nog är att föredra både i skogen och vissa vägsträckor. Tog därmed duktigt fram den hjälm jag blev påtvingad i samband med cykelköpet i sommras. Men inte fan ville den sitta så som jag ville. Den halkade runt så att det inte hade spelat någon roll om jag hade hjälm eller ej.  När den väl satt fast, gick de knappt att andas stilla sittande... Gav upp och gick och la mig men låg och muttrade för mig själv en lång stund. Blev buss till jobbet och mötes av gör goa ungar så då rann det dåliga humöret av mig. :)

Nu har jag fixat hjälmen helt själv, haaa. Sitter helt okej, skulle det gå riktigt illa så är det näsbenet som ryker men pågrund av att hjälmen skyddar resten av huvudet. Krossat huvud vs krossat näsben... Kan väl stå ut med ett krossat näsben...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0