Blå ögd och totalt lurad

Sitter och kliar underarmarna av mig, full av den hemska isoleringen från vinden, sticker som små nålar så fort jag lägger armarna på bordet...

Rensar och rensar på vinden, vad skall med till Karlstad och inte.. men har inte hunnit dit än, för att nå dit måste jag först harva igenom alla lådor från bardom och skola. Började bra med första, slängde allt förutom tre saker, enkelt, nästa låda med högstadiet gick fort några ynka arbeten sparades, gymnasiets tre lådor blev en hög på 0,5 cm och äntligen trodde jag. Här kommer min egen dumhet in, blå ögd och tok lurad... De andra sex åren i skolan var kunde de ligga, hä det har nog mamma fixat, inte kunde väl jag som var så liten då haft ansvaret för de lådorna... Värre än värst, har efter 2 timmar inte hunnit igenom hälften, och jag har nog sparat på mer än 3/4 av allt... Det som är bra är att det lär ju stå kvar på vinden många år till men mindre bra är att jag inte hunnit till det roliga, välja ut allt som inte fått plats i den nuvarande lägenheten.


Kommentarer
Postat av: CaT

Kul att du skriver fortfarande! Jobbigt när man måste gå igenom allt de... Ma o Pa ska sälja huset, så snart har väl jag en del o gå igenom också. =\

2012-06-13 @ 22:33:20
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, man har samlat på sig en hel del under åren. Bra ändå att du kunnat slänga en hel del, jag själv vill alltid spara på allt onödigt ;)

2012-07-16 @ 14:07:44
URL: http://sparklingsara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0