Kullerbyttor...

Nu sitter ja bara och fördriver tiden på att kl ska bli 10.. Är stamis på apoteket.... Har vart på vårdcentralen för min hosta, snuva, muskelont osv men nee det va bara virus så får kämpa på och knappra alvendon... Ska faktiskt sätta mig på bussen hem till bokenäs, bra trist att vara hemma i lgh själv, tyst, inget på tv, alla är i skolan eller på VFU:n och sedan så är det la inte jätte kul att spendera några timmar med mig för sjuk riskerar man verkligen att bli.. Bättre att smitta ner hela familjen för de älskar en ju ändå..... Får i mig god mat oxå men den kan lika gärna va mindre god för har absolut ingen smak eller doft överhuvudtaget.... Går på konstistenser just nu...  

Fick en fråga från Åse igår, kokerskan på VFU:n, hur rödbetsröran smakade... "God konstistens" kunde jag svar... Bra hjälp...

Hehe i måndags fick jag ett svar som jag defenitvit inte kunde dra mig ur... Var på min VFU plats och följde med två pojkar ut i lekhallen för att bygga koja, leksinnet i behåll kan man ju säga något som inte riktigt blev som jag tänkt mig... Efter ett tag tröttnade vi och barnen ville göra kullerbyttor på en härligt fluffig mjuk matta (en sådan där sak som man alltid hade "höga knä" i på idrotten)... Klump i magen hur detta skulle gå, barnen kommer bryta nacken va ju första tanken men allt gick bra förutom att dom landade lite väl stelt, böjde inte riktigt ryggen så uppmanade dem flera gånger "kryp ihop, böj på ryggen, dra in hakan mot bröstet, gör inte kullerbyttan så fort, spring inte bla bla bla....!!" 

"Men FRÖKEN gör en kullerbytta själv då!!!!!!!" Tystnaden va minst sagt tyst... Så har helt enkelt utfört en kullerbytta, bra och rak blev den men snurrig blev jag oxå, har nog inte gjort i kullerbytta på minst 10 år om inte 15 år....

Blir VFU först på måndag igen... :( Är för sjuk för att gå dit, mina goa ungar... *snyft* Har ju ändrat mina värderingar mot syltes område humlan ganska rejält det senaste året.... Vill intebo där men jobba där hade inte vart några problem, intressant område med fart och fläckt...

Hmm nee... nu ska jag packa ihop mig så ja kommer ner till resecentrum till 10.25 för då hinner jag 11 bussen till bokenäs... så lagom till frukost dax vid 11.30... :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0