Naaa....

Pust och stånk... En vecka på VFU:n är avklarad men känner samtidigt  lite sorg att perioden är över på tisdag... Så i dag blev det en tur till Torp och BR för att leta pedagogiska spel ur mitt tycke och kunskap... Minst sagt inte så lätt... Fastnade tillslut för ett spel ur serien Fem myror är fler än fyra elefanter, med siffror. Hade jag haft egna barn så hade jag lätt köpt det. För det finns så många olika varianter man kan spela det på, logiken ur ett barnperspektiv finns där och med hjälp av "myrornas stig" kan det bara inte bli fel men samtidigt så blir de klurigt eftersom alla bilder inte syns samtidigt så det är inte bara att plocka och testa... Hoppas det blir bra i "min" barngrupp, vänta och se på måndag...



Hostan är bättre men inte över och jag låter som en rosslande bil när jag kommer in i torra varma miljöer, typ Torp. Så kallt och fuktigt funkar för mig, där med är min lägenhet perfekt, 17 ' och tegelytterväggar... ingen ironi alls. Ska plocka ur min bokhylla och se hur den "ej aktiva" vattenläckan ser ut... Men spindlar har jag fullt av och de ska ju hata mögel så hoppas på det bästa, vill inte direkt flytta ur min mysiga hörna. Ett år har jag fan bott i lägenheten snart, helt otroligt vad tiden går fort... Nästan skrämmande... Tiden bara flyter iväg och börjar fundera på hur jag skall lägga upp den med studier respektive resande... Lite jobbigt att veta att om två år är jag utbildad lärare och ge sig ut att resa då är lite dumt, ny utbildning blir snabbt gammal när det finns de som är klara ett halvår efter... Så tankarna går att kanske göra ett uppehåll med pluggandet och ge sig ut och resa ett tag, inget som hindrar direkt... Nya Zeeland och Stilla havs öarna lockar.... Trevligare hade det dock varit att uppleva detta tillsammans med någon, men vem vet det kanske dyker upp någon som har samma intresse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0