I väntan på svar

Har precis fått tummen ur och mailat studievägledare på KAU ang magisterexamen, sista sekund men har sökt olika kurser inom pedagogik så får vi se sen. D-uppsatsen går av stapeln i VT13 men engelska B krävs så har, om inte jobb dyker upp, lite att göra under hösten, heltid på KAU och plugga upp engelskan.

Nu är det nattveckor som gäller och är mycket stolt över att jag rensat i båda garderoberna, bokhyllan och skall ta tag i lådorna under sängen strax. Efter det är jag i samma organisation som för några årsedan: bara att packa ihop och flytta. Jag har samlat på mig så mycket skit, fyra par slitna och trasiga jeans, varför? jo bra att ha... eller? ;P har också tänkt "fy fan vad mycket pengar jag slänger/skänker nu!" men å andra sidan använder jag det ju inte så varför skall det ligga här... å all kurslitteratur, också ett projekt i sig att lägga ut en del på nätet men mycket skall sparas.

Det är konstigt hur ens liv förändras och hur olika syn jag har på det. Det var jobbigt att vara student för man var aldrig ledig, hade aldrig tid att göra allt annat samtidigt som man kunde bestämma och lägga upp dagen själv i många fall. Med jobb har jag mina tider som jag inte kan skjuta på, gör barnfritid på jobbet och sen går jag hem och är ledig. Dock börjar det snurra in en massa saker som gör att "ledighetsschemat" pressas i alla fall, lärarlegitimationen och handelningen är något jag måste göra på fritiden och utöver det är det Friskis och allmänt plock som gör att den där ledigheten man längtade efter som student inte är den samma nu.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kanske blir flytt till Karlstad snart då?!? :)

2012-04-14 @ 13:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0