Man kan ju undra...

Fattar inte vad som rör sig i vissa människors huvuden....

Sitter vid datorn och har full möjlighet att studera folk vid cykelförrådet... En kille plockar ut sin cykel och låser om sig... Han kommer tillbaka en kort stund senare med en Ica påse och det första han gör är att han rycker tag i dörrhandtaget och suckar tydligt (hörde jag förstås inte men det syntes...)... Hmm varför då bli irriterad för att det är låst, när han själv låste efter sig och sin cykel...? Man kan ju undra... Oavsett att det vart folk emellan så var det ju endå han som låste efter sig själv...

Jag kör taktiken att jag inte låser, för då kan jag inte bli irriterad på mig själv utan på allt annat folk som låser... Med denna taktik ökar också antalet gånger som man inte står vid låst dörr... Praktiskt... Och försäkringsmässigt så är inte cykelförrådet godkänt eftersom det finns stora öppningar där cyklar lätt kan lyftas ut så jag skadar inte någon heller genom min taktik...

Hade nästan varit intressant att springa ut och fråga hur han tänkte men som alla andra människor så har jag mina gränser... Även om min nyfikenhetsgräns är ganska låg... ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0