Bild och form

Snurr snurr... Nyss hemkommen från Bild och form för lärare. Kommer säkert bli jättegivande! Hade en tanke som snurrade i natt angående kursen: är de något idé att läsa den egentligen? Förklaringen bakom tanken är att Bild och form ligger väldigt långt ner på den hierarkiska systemet av kunskap. Om barn redan i låg ålder ser bild som något som bara ska va kul och inget att kämpa för varför ska vi då ha utbildat folk till det. MEN nu har Annelie (kursledaren) verkligen tryckt på att vi måste inse att bilden är viktig i vårat symbolsamhälle. Så fortsätter inte bara för att det är mitt ämne och för att det är kul utanför att jag fan i mig ska få andra att förstå vikten av det.

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Härligt! Du får berätta för mig sen, ge mig lite tips och förklara vad ni har gjort. Det låter ju så intressant... stör mig fortfarande på att jag klantade mig..=/ Kram

2010-01-24 @ 19:09:23
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0