Skrotad...

Mina planer skrotades totalt på en millesekund. Min cykel existerar inte längre pga av att en man ansåg sig vara snabbare än vad han var... Han skulle upp på cykelbanan och envist framför mig, han korsade min led och han hade väjningsplikt och rejälfart. Ingen hann stanna så han blev krockkudde åt mig. Undkom allt med en väldigt öm näsa, panna, läpp och överkäke, inga skrapsår men en skev cykel och trasiga vajrar. Han fick dock skrapsår lite här och där och likså en skev cykel. Ingen uppgörelse gjordes men han tog på sig felet och det räckte för min del. Cykeln skulle ändå kaseras lagom till snön. Problemet är att det inte är snö än.

Skulle behövt cykeln imorn för att hinna hem och duscha innan jag åker upp till Andreas men får åka buss till VFU:n och då hinner jag inte hem imellan. Blir svårt på måndag också, då jag skall till vårdcentralen strax efter 16, hade hunnit om jag haft cykel men nu är det också i farozonen. Sen är det bara en dag kvar tills jag har bil i två veckor. Men om tre veckor ligger det förhoppningsvis inte någon snö så känns lite irriterande.  

De posetiva var att mamma stod och laga mat i min lägenhet så hon kunde hämta mig med bilen så jag kom hem snabbt. Var jag och ispåsen från att jag gick innanför dörren så kände mig inte så social... Läspar gör jag desutom... Illa, låter som jag halvgrinar.  Skall ta en sväng till Ica och köpa lösgodis, allt värker och skall desutom plugga så har många anledningar att tycka synd om mig själv.


Kommentarer
Postat av: CaTTis

Nemen gumman... fy då! =( Hoppas du inte har några bestående meen...=) Kram

2010-09-28 @ 00:03:21
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0