Här och nu

Känns som det stått lite väl stilla här, lite väl länge... Har haft fullt upp helt enkelt, ny stad, ny lägenhet, nytt jobb,   och alla framtids tankar som snurrar. Hur länge vi blir kvar i Karlstad, var bär det vidare, och så gott jag trivs här egentligen. Lite väl långt från goa kompisar och kära föräldrar och jag har många gånger kört söder ut bara för en helg och i hopp om att hinna träffa så många som möjligt men ändå hinna njuta av att vara "hemma" vilket Uddevalla och tillvisdel Trollhättan fortfarande är. 
 
Just nu står jag i projektet att få iordning sovrummet till ett riktigt ombonad, hemtrevligt, mysigt och "vilja vara i hela tiden rum". Dock så ska det gå snabbt men mycket kommer ivägen, ikea imorgon "grusas" av att jag borde gå på Core passet jag har lovat mig själv att gå på varje onsdag för att det är så härligt när det är gjort. Sen så vill jag få upp en fotovägg ovanför sängramen men har så otroligt många fina fotografier så att det är svårt att välja. Vill ju förstås att de kommer redan imorgon fast jag inte ens har beställt dem. Krånglar också med att hitta en bildstudio i stan som framkallar och förstorar från negativ. Har ett jättefint foto på Missan för många årsedan där hon stint stirrar in i fotolinsen precis så som hon alltid gör och har gjort när hon är en aning missnöjd men som är hela hennes personlighet. 
 
Härlig höstbild utanför lägenheten i oktober. "Min" blåa cykel (som syns i bild) har förövrigt blivit snodd, synden straffar sig heter det väl, men den klara sig ett halvår i en studentstad som Karlstad inte dåligt de... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0